Siirry sisältöön Siirry suoraan hakuun

Raitiotietöistä kiertoreittejä Hervantaan

Julkaistu 12.7.2018 9.23

Hervannan valtaväylän ja Hermiankadun liittymäalueella tehdään raitiotien rakentamiseen liittyviä töitä, joiden vuoksi liikenne ohjataan kiertoreitille arviolta kolmen päivän ajaksi alkaen maanantaina 16.7. ja päättyen keskiviikkona 18.7.

Hervannan valtaväylä sekä Hermiankadun ja Hervannan valtaväylän välinen liittymä on osittain suljettu. Etelästä Hervannan valtaväylää ajettaessa henkilöautoliikenteen kierto Hermiankadulle kulkee Sinitaipaleen kautta. Liittymän pohjoispuolella on Hervannan valtaväylän ja Hermiankadun välillä käytössä yksi ajokaista, jota käytetään vuorotellen molempiin suuntiin. Yksikaistaisen osuuden liikennettä ohjataan liikennevaloilla.

Raskas liikenne pääsee Hermiankadulle vain pohjoisen suunnasta. Suositeltava poistumistie Hermiankadulta on Hervannantien kautta. Etelän suunnasta liikennöivä raskas liikenne ohjataan liikennöimään Ruskon alueen kautta.

Hervannan valtaväylän ollessa suljettuna bussit kiertävät Teekkarinkadun ja Arkkitehdinkadun kautta Insinöörinkadulle. Hervannan valtaväylällä sijaitsevat bussipysäkit siirretään töiden ajaksi Insinöörinkadulle. Työt eivät vaikuta jalankulku- tai pyöräilyreitteihin.

Karttakuva Hervannan muuttuneista liikennejärjestelyistä.

Hervannan alueen lohkopäällikkö
Antti Mäki