Siirry sisältöön Siirry suoraan hakuun

Keskustan raitiotietyöt etenevät – Pirkankadulla suojateitä käyttöön, Itsenäisyydenkadulla viemäritöitä

Julkaistu 12.10.2018 13.15

Raitiotien rakentaminen Tampereen keskustassa jatkuu uusilla työvaiheilla lokakuun 15.päivä alkavalla viikolla. Liikennevaikutuksia ja kulkureittien uudistuksia tulee Pirkankadulla sekä Itsenäisyydenkadun ja Rautatienkadun liittymän alueelle.

kuva: Itsenaisyydenkadun ja Rautatienkadun risteys

Pirkankadun risteyksissä suojateitä käyttöön

Raitiotien päällysrakennetyöt Pirkankadulla ovat edenneet siten, että töiden ajaksi suljettuja suojatietä ja reittejä saadaan takaisin käyttöön.

Kortelahdenkadun risteys avautuu liikenteelle perjantaina 12.10. ja samalla risteyksessä sijaitseva suojatie Pirkankadun yli tulee takaisin käyttöön. Risteykseen ja suojatielle tulee kuluvan syksyn aikana myös liikennevalot

Pääkirjasto Metson edustalla, Mustanlahdenkadun liittymässä, Pirkankadun ylittänyt kulkusilta poistetaan keskiviikkona 17.10. ja korvataan uudella, loivemmalla sillalla torstaina 18.10. Muutoksen aikana kulku on Kortelahdenkadun kohdalla sijaitsevan suojatien kautta. Lopullinen suojatie Mustanlahdenkadun kohdalle valmistuu marraskuun aikana ja siihen tulee liikennevalot ensi vuoden alkupuolella.

Itsenäisyydenkadulla ja Rautatienkadun liittymässä viemäritöitä yöaikaan

Raitiotieallianssi tekee viikolla 42 Rautatienkadun ja Itsenäisyydenkadun liittymäalueella, rautatien alittavan tunnelin itäpäässä sekä Murtokadun ja Itsenäisyydenkadun risteyksessä ison viemärin sujutustöitä. Osa töistä tehdään yöaikaan, jotta liikennettä häiritään mahdollisimman vähän.

Viemärin ohituspumppaus ja sujutustyö tehdään ympärivuorokautisena työnä maanantain ja perjantain välillä. Lisäksi rautatien alittava tunneli suljetaan keskiviikon ja perjantain välillä yhdeksi yöksi klo 20-7. Liikenne ohjataan tällöin kaista kerrallaan liikenteenohjaajilla pohjoiseen tunneliaukkoon. Tarvittaessa suljetaan molemmat kaistat. Murtokadun kohdalla tulee myös ajolinjojen muutoksia. Yön aikana autoilijoiden kannattaa käyttää muita reittejä Itsenäisyydenkadun sijaan.

Autoliikenteen nopeusrajoitus työmaan kohdalla on 30 kilometriä tunnissa.

Palautteet:
Asiakaspalvelu, Palvelupiste Frenckell