Erkkilänkadun katusuunnitelma hyväksyttiin
Erkkilän sillan tilalle rakennetaan uusi 86,42 metriä pitkä silta, jonka hyötyleveys on 14,35 metriä. Katusuunnitelmaehdotus tehtiin ensi sijassa Tampereen henkilöratapihahankkeeseen liittyvän Erkkilän sillan parantamisen sovittamiseksi katurakenteeseen. Samalla parannetaan pyöräliikenteen olosuhteita erottelemalla pyöräliikenne ja autoliikenne toisistaan osoittamalla pyöräliikenteelle pyöräkaistat.
Erkkilänkatu kulkee Tammelasta Peltokadulta Erkkilän sillan yli Jussinkylään Rautatienkadulle. Katuosuuden pituus on noin 285 metriä. Autoliikenteelle varataan tilaa 6,5 metriä ja ajoradan molemmille reunoille tulee 1,5 metriä leveät pyöräkaistat. Pyöräkaistat päällystetään punaisella väriasfaltilla. Pyöräkaistalla ajetaan oikeassa reunassa liikenteen suuntaan.
Kadun molemmilla reunoilla on jalkakäytävät, joiden leveys vaihtelee pääosin 2,30–2,75 metriä. Kadun eteläreunassa jalkakäytävä kivetään betonikivellä.
Peltokadun liittymäalueelta poistetaan Erkkilänkadun ajosuuntia erottavat saarekkeet, mikä mahdollistaa riittävän tilan joukkoliikenteen sujuvalle liikennöinnille. Erkkilänkadun pohjoisreunassa pyöräkaista alkaa Peltokadun liittymän jälkeen, ja eteläreunassa pyöräkaista kulkee liittymän läpi päättyen Kullervonkadulla ennen viereisen kiinteistön pysäköintialueen tonttiliittymää.
Sillan Huhtimäenkadun liittymässä korostetaan jalankulkua rakentamalla kadun yli jatkettu jalkakäytävä. Huhtimäenkadun liittymäalueella Erkkilänkadun suojatieylitys turvataan tyynyhidastein kuten nykyään. Suojatielle ei enää tule keskisaareketta.
Katusuunnitelmaehdotus oli kaksi kertaa nähtävillä, ja niiden aikana tulleisiin muistutuksiin on vastattu lautakunnan esittelytekstissä. Erkkilänkadun nopeusrajoitus on korjattu 30 kilometriin tunnissa. Katuosuuden tonttiliittymät säilyvät nykyisen mukaisissa sijainneissa. Kadun pintavedet johdetaan reunakivien ja pinnan kallistusten avulla hulevesiviemäriin.
Erkkilän siltaa ja Erkkilänkatua on alustavien aikataulujen mukaan tarkoitus uudistaa vuosina 2024–2025. Katusuunnitelman kustannusarvio on noin 490 000 euroa. Katu on ensimmäisessä kunnossapitoluokassa.