Kevyen liikenteen väylien parannusten myötä Nirvanpellonkatu katkaistaan moottoriajoneuvoliikenteeltä liikenneturvallisuuden parantamiseksi, asemakaavan mukaisesti. Nykyinen katu kavennetaan eteläpäästä kolme metriä leveäksi kivituhkapintaiseksi puistokäytäväksi.
Jalankulun ja pyöräilyn yhteys Hylliniitynkadulta Hylliniitynreitille katkaistaan. Nykyistä maavallia jatketaan katkaistavan yhteyden kohdalle. Vallin jatko-osaan tulee matalia puu-ja pensasistutuksia.
Väylien pintavedet johdetaan pinnan kallistusten avulla hulevesiverkostoon ja avo-ojiin.
Hanke on saanut rahoitusta liikenne- ja viestintävirasto Traficomilta. Kävely- ja pyöräilyreittien parantaminen on yksi keino, jolla Tampere pyrkii hiilineutraaliksi vuoteen 2035 mennessä.
Ulkoilureitin kulku muuttuu
Suolijärvi – Koivistonkylä -ladun ja ulkoilureitin linjaus muuttuu 460 metrin matkalla Kurssikeskuksenkadun kohdalla. Ulkoilureitin linjauksen muutos on seurausta Kurssikeskuksenkadun uudistuksista.
Ulkoilureitti toteutetaan kuusi metriä leveänä valaistuna murskepintaisena reittinä. Reitillä ylläpidetään talvisin Suolijärvi-Koivistonkylä -latuyhteyttä.
Urakassa uusitaan lisäksi ajoradan päällysteitä Hylliniitynkadulla, Vuoreksen puistokadulla ja Kurssikeskuksenkadulla.