Kevään ja alkukesän aikana Hiedanrannassa on tehty runsaasti kiveys- ja päällysrakennetöitä. Myös ajojohdintyöt aloitettiin alkuvuonna, ja niiden asennuksia ja säätötöitä on tehty koko kevään ajan. Lisäksi lohkolla on asennettu teknisiä järjestelmiä ja viimeistelty rannassa olevaa sähkönsyöttöasemaa. Raitiopysäkeillä on asennettu pysäkkikatoksia ja kaiteita.
–Heinäkuussa Hiedanrannassa tehdään vielä kiveystöitä ja katuvalaistuksen asennuksia sekä aloitetaan jalankulku- ja pyöräväylien asfaltoinnit. Elo-syyskuulle jäävät lähinnä loput pinta- ja päällysrakennetyöt, nurmialueiden kylvöt ja perennojen sekä puiden istutukset. Myös ajojohdintöitä viimeistellään loppukesän ja syksyn aikana, Hiedanrannan lohkon työmaapäällikkö Antti Kärnä kertoo.
Hankkeen viimeinen sähkönsyöttöasema valmistunut Hiedanrantaan
Hiedanrannassa on valmistunut raitiotiehankkeen viimeinen sähkönsyöttöasema, ja se luovutettiin tilaajalle kesäkuussa. Heinäkuussa tehdään vielä sähkönsyöttöaseman pihatöitä. Hiedanrannan toinen sähkönsyöttöasema valmistui Sellupuistoon jo viime vuonna.
–Hiedanrannan aseman myötä kaikki raitiotien sähkönsyöttöasemat ovat valmiina koeajoja sekä raitioliikennettä varten. Yhteensä sähkönsyöttöasemia on Pyynikintorin ja Lentävänniemen välillä neljä kappaletta, sähkönsyötön projekti-insinööri Joonas Torvinen toteaa.
Raitiotietyöt Hiedanrannassa käynnistyivät huhtikuussa 2022. Kaikkiaan Hiedanrannan ja Sellupuiston alueelle rakennetaan raitiotien kaksoisraidetta 1,4 kilometriä, kolme raitiopysäkkiä (Hiedanranta, Tehdas ja Niemen kartano) sekä kaksi sähkönsyöttöasemaa.
Tampereen Raitiotieallianssin muodostavat Tampereen kaupunki, Tampereen Raitiotie Oy, NRC Group Finland Oy, AFRY Finland Oy, Sweco Finland Oy ja YIT Infra Oy.