Maauimalan ennätyksellinen kausi päättyi sunnuntaina 22.9.2024

Tampereen maauimalassa kävi kuluneena kautena touko-syyskuussa ennätykselliset 130 000 kävijää.

Poikkeuksellisen lämmin kesä houkutteli asiakkaita nauttimaan maauimalan tunnelmasta ja kausi olikin kävijämäärältään ennätyksellinen. Touko-syyskuussa maauimalassa kävi yhteensä 130 000 asiakasta, joista lasten ja nuorten osuus oli noin 40 prosenttia. Kesän kausiranneke innosti käymään altailla 18 000 käyntikerran verran. 
- Aukiolokuukaudet olivat suhteellisen tasaisia, mutta erityisesti toukokuun kävijämäärät pomppasivat lähes 15 000 kävijällä verrattuna viime vuoden vastaavaan ajanjaksoon, kertoo liikuntapäällikkö Mikko Heinonen.
- Lämmin toukokuu nosti kävijämäärät jo keväällä ennätyslukemiin ja sama tahti jatkui koko kesän, toteaa Heinonen. 

Kesällä nautittiin auringosta, syksyllä saunottiin

Maauimalan kesä oli aktiivinen ja allaskausi saatiin hyvin käyntiin jo heti vapun jälkeen, toukokuun 3. päivänä. Kesälomakauden käynnisti toden teolla perheille suunnattu Startti kesään-tapahtuma, jossa vesihyppyshow ja rytmikäs musiikki innostivat erityisesti perheen nuorimpia. Perheen pienimmille järjestettiin kesän aikana useita alkeisuimakouluja ja aikuisille vesijumppia, joihin osallistui kesän aikana 700 jumppaajaa.  

Maauimala iltavalaistuksessa
Maauimalan kausi huipentui Kuutamouintiin perjantaina 20.9.2024

Syyskaudella maauimalassa nautittiin puukiukaan makoisista löylyistä, kun alueelle tuotiin jo perinteeksi muodostunut peräkärrysauna. Sauna lämpeni perjantai-iltaisin, jolloin maauimalan aukioloaikoja pidennettiin tavanomaista myöhäisemmäksi. Kausi huipentui syyskuun viimeiseen viikonloppuun, jolloin lähes 1300 asiakasta saapui ihastelemaan Kuutamouinnin tunnelmaa. Livemusiikkia tarjoili pimenevässä illassa saksofonisti Matti-Juhani Orpana ja kitaristi Petri Ahjokoski, jotka musisoivat kauniisti valaistun maauimalan loisteessa vanhaa jatsia, ikivihreitä, bluesia ja balladeja. Maauimalan kausi päättyi sunnuntaina 22.9. 

Teksti: Satu Lähteenmäki
Jaa sosiaalisessa mediassa