Työnhakijoiden verkkoasiointipalvelu uudistuu
Työnhakijoiden verkkoasiointipalvelussa toteutetaan muutoksia alkaen 10.10.2024 kello 16.30 ja päättyen 15.10.2024 kello 8.00. Oma asiointi on tuolloin myös suljettuna. Tehtyjen muutosten käyttöönotto saattaa myös aiheuttaa palveluissa alkuun hieman viivettä. Muutoksilla ei ole vaikutusta työnantajien ja yrittäjien Oma asiointi -palveluun.
Jos työnhakija-asiakkaat ovat saaneet vastattavakseen selvityspyynnön Oma asiointi -palvelussa, tähän on hyvä vastata ennen 10.10.2024 palvelussa alkavaa katkosta.
Tehtyjen muutosten jälkeen työnhakija-asiakkaat kirjautuvat verkkoasiointipalveluun Työmarkkinatorilta löytyvän, uuden Asiointi-painikkeen kautta. Uudessa Asiointi-palvelussa pääsee hoitamaan monia asioita, jotka liittyvät
- työnhaun aloitukseen
- työttömyysturvaan
- yhteydenottoihin ja tapaamisiin
- työllistymissuunnitelmaan
- koulutuksiin ja palveluihin sekä
- työnhaun muutokseen ja päättämiseen
Koska joitakin palveluja ylläpidetään edelleen vanhassa järjestelmässä, palvelusta riippuen asiakas ohjautuu automaattisesti joko vanhaan tai uuteen järjestelmään. Asiakkaalle tämä näkyy verkossa palvelun erinäköisenä ulkoasuna. Palvelu neuvoo käyttäjää käytön aikana. Myös käyttöohjeet ovat saatavilla ja lisäapua saa tarvittaessa henkilöasiakkaan yleisestä neuvontapalvelusta. Neuvontapalvelun tavoittaa numerosta 0295 025 500 ja se on avoinna maanantaista perjantaihin kello 9-16.15.
Uutista on päivitetty 14.10.2024: Verkkoasiointipalvelussa toteutetaan muutoksia alkaen 10.10. kello 16.30 ja päättyen 15.10. kello 8.00.