Tampereen kaupungin työllisyys- ja kasvupalvelut ja Live-säätiö ratkovat yhteistyössä työllistymisen haasteita

TyöPaikka-palvelussa Tampereen kaupunki ja Live-säätiö vastaavat yhteistyössä työmarkkinoiden tarpeisiin. Palvelun tavoitteena on olla asiakaslähtöinen, vaikuttava sekä ketterästi muutostarpeisiin reagoiva. Palvelu painottaa työnantajalähtöistä yritysyhteistyötä ja tukee työnhakijoiden työllistymistä sekä työssä pysymistä.
Vaaleatukkainen henkilön istuu tuolilla ja katsoo iloisesti sivulle. Taustalla näkyy harmaat verhot ja lattialamppu.
TyöPaikka-palvelun tavoitteena on olla asiakaslähtöinen ja jatkuvasti kehittyvä.

Tampereen kaupungin työllisyys- ja kasvupalvelut on valinnut Live-säätiön TyöPaikka-palvelun tuottajaksi. TyöPaikka-palvelun taustalla on innovatiivinen hankintamenettely ja innovaatiokumppanuuden kehitysvaihe, joka jatkuu nyt tuotantovaiheella. Live-säätiö oli mukana jo palvelun puoli vuotta kestäneessä kehitysvaiheessa, jossa innovoitiin uusia keinoja työllistymisen tueksi.

– Innovaatiokumppanuus on osa Tampereen kaupungin työllisyys- ja kasvupalvelujen tulevaisuuden palveluhankintojen ja kumppanuustoiminnan uudistamisohjelmaa, jolla tavoitellaan palveluekosysteemisen toiminnan suuntaamista entistä vahvemmin yhteiseen suuntaan ja tavoitteisiin, kertoo Tampereen kaupungin työllisyys- ja kasvupalvelujen työllisyyspalvelujen johtaja Sari Oksanen.

Asiakaslähtöinen ja vaikuttava lähestymistapa

TyöPaikka-palvelu tähtää työnhakija-asiakkaan työllistymiseen ja kestävän työsuhteen rakentamiseen. Painopisteinä ovat työllistymisessä tukea tarvitsevien työnhakijoiden työllistymisen nopeuttaminen ja työnantajalähtöinen yritysyhteistyö. TyöPaikka-palvelun tavoitteena on olla asiakaslähtöinen, muutoksiin reagoiva, jatkuvasti kehittyvä ja kustannustehokas palvelu.

Palvelussa Tampereen kaupunki ja Live-säätiö työskentelevät sekä työnhakijan että työnantajan kanssa. Palvelu on suunnattu työttömille työnhakija-asiakkaille, jotka tarvitsevat intensiivistä valmennusta ja ohjausta työllistymiseen ja työssä pysymiseen. TyöPaikka-palvelu edistää työnhakijoiden ja työnantajien kohtaamista.

Kohti tulevaisuuden työllistämisen mallia

Palvelussa tehdään paikallisten yritysten kanssa tiivistä yhteistyötä ja toteutetaan innovatiivisia työllistymisratkaisuja. Työnantajilla ja työnhakijoilla on mahdollisuus saada palvelusta tukea ja apua sekä ennen työllistymistä että työllistymisen jälkeen. Työllistämistä helpotetaan, kun tunnistetaan tarvittavat taidot ja tarjotaan osaavaa työvoimaa. Työllistymisen kynnystä madaltaa myös työtehtävien muokkaaminen, erilaiset työllistämisen tuet ja työyhteisön kannustaminen monimuotoisuuteen.

– Olemme erittäin iloisia, kun saamme jatkaa työllisyyden edistämistä innovaatiokumppanuudessa Tampereen kaupungin työllisyys- ja kasvupalvelujen kanssa. Innovaatiokumppanuuden myötä Liven työllistymispalvelut vakiintuvat entisestään osaksi Tampereen seudun työllisyyden ekosysteemiä. Pystymme nyt entistä paremmin tuomaan työnhakijoita ja työnantajia yhteen, sekä tarjoamaan alueellisiin ja yritysten tarpeisiin vastaavia työllisyysratkaisuja, kertoo Liven työllisyys- ja kasvupalvelujen johtaja Amanda Tammivirta.

Lisätietoja

Sari Oksanen
Työllisyyspalvelujen johtaja
Puhelin:
050 501 2374
Sari Pirttiluoto
Erityisasiantuntija
Puhelin:
044 431 4229
Teksti: Venla Valtanen, Saara Kallio ja Sanna Orbinski
Kuvat: Sofia Viertola
Jaa sosiaalisessa mediassa