Tiistai-illasta noin klo 20.00 alkaen keskiviikkoaamuun noin klo 6.00 saakka on Paasikiventien keskustaan johtavasta ajoradasta toinen kaista suljettuna. Tiistain aikana valujen edetessä betonipumppuja siirretään uuteen sijaintiin, mikä voi myös hetkellisesti vaikuttaa liikenteeseen alueella. Töiden vuoksi Rantatiellä on runsaasti työmaaliikennettä.
Päiväaikaan työalueelle ajetaan Paasikiventieltä Lielahden suunnasta ja Rantatiellä työmaaliikennettä on kumpaankin suuntaan. Rantatien liikenteessä voi olla hetkittäin rajoituksia, mutta katu on töiden aikanakin käytössä.
Rosenlewin sillan kannen valutöihin kuluu betonia noin 2100 kuutiota. Yli 230-metrinen silta on yksi Tampereen raitiotien suurimmista.
Sillan kannen valmistuttua se vahvistetaan jälkijännittämällä eli betonirakennetta puristetaan kasaan. Se tehdään paksujen teräsvaijerien avulla, joihin jännitys vedetään tunkeilla. Sillan kansimuotin sisään on ennen betonivalua asennettu suojaputkia, joihin sujutetaan taipuisia teräsvaijereita kaarevaan muotoon. Kun betoni on kovettunut, vaijereita kiristetään hydraulisen tunkin avulla, minkä jälkeen rakennetta voidaan kuormittaa suunnitellulla tavalla.
Raitiotierata Rosenlewin sillalle toteutetaan sepeliratana, ja ratatyöt tehdään viimeistään ensi vuonna.