Sykli-näyttelyssä tulevaisuudennäkymät ovat sumuisia, ja olemme aiempaa tietoisempia jatkuvasta muutoksesta ja kaiken katoavaisuudesta. Galleriatila pimennetään, teosten valaistus rakennetaan erikseen ja näyttelykokonaisuutta täydentää äänimaisema.
Panu Ollikaisen teoksissa ihmishahmot sijoittuvat mielikuvituksellisiin tilanteisiin, asetelmiin ja maisemiin. Ideat teoksiin syntyvät aikakäsitteestä, luontosuhteesta, tilavaikutelmista ja aikamme ilmiöistä.
Sykli-näyttelyyn Ollikainen on työstänyt kellokoneistojen liikkeeseen perustuvia kineettisiä veistoksia, muovailumassasta koostuvan veistossarjan sekä lyijykynäpiirustuksia.
Annina Mannilan työskentely perustuu valokuvaan, ja hän käsittelee näyttelyssä aikaa ja ihmisen jälkeä eri näkökulmista ja eri teossarjoissa. Osa töistä on toteutettu antotypiamenetelmällä, jossa valokuvien valmistamiseen käytetään kasveista uutettua väriä ja auringonvaloa. Kuvat paitsi syntyvät auringonvalossa, myös katoavat altistuessaan valolle. Mannila tuo näyttelyyn lisäksi kuvia, jotka on valotettu suoraan kasvin lehdelle.
Näyttelyn antotypiavedokset keskittyvät ihmisten ja kasvien yhteiseen tarinaan noin sadan vuoden ajanjaksolla. Kuvat ovat taiteilijan äidin, isoäidin ja isoisoäidin henkilökuvia, heidän puutarhoissaan otettuja kuvia ihmisistä ja kasveista sekä tieteellisiä piirustuksia kasvilajeista, joita kaikki kolme naista ovat vuorollaan kasvattaneet.
Valokuvien lisäksi Mannila tuo näyttelyyn installaation, jossa korostuu liike ja muutos.
Panu Ollikainen (s. 1980) valmistui Pohjois-Karjalan Ammattikorkeakoulusta kuvataiteilijaksi 2008, josta lähtien hän on työskennellyt tehden näyttelyitä ja taidetapahtumia sekä ollut mukana taiteilijakollektiiveissa. Ollikaisen materiaalit ja työskentelyvälineet vaihtelevat, mutta pääsääntöisesti hän maalaa.
Annina Mannila (YTM, FM) on Tampereella asuva kuvajournalismiin ja dokumentaariseen kuvaamiseen keskittynyt valokuvaaja, jonka taiteellinen työskentely pohjaa dokumentaariseen valokuvaan. Hän työstää materiaalia myös muilla tekniikoilla, kuten videon ja installaation keinoin.
Nainen keräilee elämänsä palasia eron jälkeisessä maailmankaikkeudessa