Kokonaisuuden tarkoituksena on sujuvoittaa asiakaspalvelua ja tarjota tietoa palveluista sujuvassa ja yhteneväisessä muodossa.
Käynnissä olevat digitaalisen asioinnin hankkeet:
- Sähköinen asiointipalvelu avustustenhallintaan. Tampereen kaupunki myöntää avustuksia vuosittain noin 26 miljoonaa euroa. Avustusprosessi on ollut työläs ja hidas sekä hakijalle että käsittelijöille. Kaupunki ottaa käyttöön avustustenhallintajärjestelmän, jonka ansiosta avustusten hakeminen on tulevaisuudessa selkeää ja helppoa. Myös hakemusten käsittely sujuvoituu.
- Museoiden digitaalisen lipunmyynnin laajentaminen. Tampereen museoilla on yhteinen verkkokauppa, jonka valikoimaa laajennetaan. Tutustu: shop.tampere.fi
- Ryhmien ajanvarausjärjestelmän uudistaminen, jotta esimerkiksi ryhmäopastusten varaaminen museoihin kävisi entistä kätevämmin.