Hyvää työtä!
Ajan hermolla! Kirjoituksia työstä, osaamisesta ja yrittäjyydestä.
Palautteen pohjalta – Kohti asiakaslähtöisempiä työllisyyspalveluja
Työllisyys- ja kasvupalvelujen kesäkuun uutiskirjeessä julkaistu asiakaskokemuskysely sai lähes 300 vastausta. Kyselyn toteutti työllisyys- ja kasvupalvelujen kehittämispalvelut-tiimi, ja sen tarkoituksena oli kartoittaa asiakkaiden odotuksia ja kokemuksia työllisyyspalveluista. Vastausten avulla pyritään kehittämään entistä asiakaslähtöisempää, vaikuttavampaa ja paremmin tarpeisiin vastaavaa palvelua.
Kehityskohteet ja kiitokset
Kyselyyn vastanneet kokivat, että tapaamisilla OMA-valmentajan kanssa merkityksellisintä ovat asiantuntevuus, yksilöllisyys, ymmärrettävyys ja luotettavuus. Vastaajat kiittivät erityisesti palvelujemme sujuvuutta ja ymmärrettävyyttä.
Kehityskohteiksi kyselyssä nousi asiakastyöntekijöidemme alakohtainen osaaminen ja tapaamisten rohkaisevuus kohti työtä.
– Saimme avointa palautetta muun muassa siitä, miten tärkeää on saada asioida saman OMA-valmentajan kanssa ja huomioida asiakkaan henkilökohtaiset erityistarpeet, kertovat työllisyys- ja kasvupalvelujen kehittämispalvelut-tiimin Jenni, Satu ja Suvi.
Kyselyn tuloksia hyödynnetään asiakaskokemuksen parantamisessa
Tiimi kertoo, että jokainen palaute on luettu ja niissä nousseita teemoja viedään eteenpäin. Kun tiedämme, mitä asiakkaat palveluilta odottavat, on helpompi luoda yhtenäinen toimintatapa ensi vuonna aloittavalle Tampereen seudun työllisyysalueelle.
– Tavoitteenamme on tarjota tulevaisuudessa entistäkin asiakaslähtöisempää, vaikuttavampaa ja paremmin tarpeisiin vastaavaa palvelua. Kiitos kaikille palautetta antaneille, tiimi kiittelee.
Työn etenemistä voit seurata työllisyys- ja kasvupalvelujen eri kanavissa, kuten verkkosivuilla ja uutiskirjeessä. Kyselyn yhteydessä järjestetty elokuvalippujen arvonta on suoritettu, ja voittajille on ilmoitettu henkilökohtaisesti.
Jätä kommentti